|
|
"Bilimsel gerçek" sözüne kesin bir anlam vermek kolay değildir. "Gerçek" sözü böylece, kişisel deney için başka, matematik bir önerme için başka, ya da bir tabiat bilimi teorisi için başkadır. |
Septisizm, İdealizm gibi Epistemik Ekoller Arasında Felsefi İnceleme ve "Kendinde Şey"i Bilmede Algının Rolü Üzerine... |
|
|
|
|
|
|
Evrene bakınca bir düzen/tasarımcı görürüz ve bu düzen bizi bir tanrı inancına götürür. Deizme göre tanrı vardır. Deizm tanrı tarafından gönderildi diye inanılan dinleri reddeder. |
Kadınlar, Beden ve İlksel Birikim (Otonom) kitabında, İtalyan feminist Silvia Federici, cadı katliamlarını kadınları evcilleştiren [eve hapseden], onlara işgücünün yeniden üretimini karşılıksız bir angarya olarak dayatan bir kapitalist sistemin temeli olarak değerlendiriyor. Federici, yeniden üretim işinin bu gelişme şeklinde, kadın hareketi için merkezi bir mücadele alanı görüyor. |
|
|
|
|
|
|
Bilir ki tutkunun zincirine sarılmış el sızının eğimini. Ne zaman kendi ekseninde dönse, hüzünlü bir avluya saygıyla iliştiğini hatırlar. |
Gereksiz bilgi yüktür. Kafka’ya göre derlenip toplarlanmış ve istendiği an kullanılabilen az bilgi, yığınlar halindeki dünya kadar bilgiden çok daha değerlidir. |
|
|
|
|
|
|
Herkes biliyor, zaten dövüş hileliydi/
Fakirler fakir kalır, zenginler daha da semizler. İşler böyle gider/
Herkes bilir bunu |
bir çoban daha peygamber dedi kendine kendi/ dedi koyunlarım vardır, köpeklerim, ya asam? |
|
|
|
|
|
|
Birey, o zaman, kendi kalbinin yasasını yerine getirir. Bu evrensel bir yazgı olur, ve haz yasaya mutlak uyum gösteren bir gerçeklik olur. Fakat, bu gerçekleşimde, yasa aslında bireyden kaçmıştır; doğrudan doğruya baştan savılması beklenen ilişkiden ibaret kalmıştır. |
Evet eğer Sen, Ey Mazda; Senin, gücü(nü) Gerçek’(ten alan) Ateş’inin sıcaklığı yoluyla hem Yalan’a sapmışlara hem de müminlere vereceğin ödülleri gerçekten elinde tutarak bana yardım edeceksen... |
|
|
|
|